Zbrojownia League of Legends
Wstęp
Zbrojownia League of Legends ma być nową serią, która będzie ukazywać się zarówno tutaj na blogu, jak i na moim kanale YouTube. Na tym drugim – Visually Ideally on YouTube – będzie funkcjonować pod angielską nazwą League of Legends Weaponry.
Jak niektórzy z Was wiedzą na potrzeby naszych sesji cosplay wykonujemy z White Fox cosplay rekwizyty z druku 3d. Moim zadaniem jest modeling, druk 3d, a jej post processing wydruku – szpachlowanie, szlifowanie, klejenie, malowanie. Chciałem to dość mocno rozwinąć i poświęcić broniom z League of Legends więcej czasu. W planach mam stworzenie fanowskiego artbooka dostęnego za darmo w necie, który będzie poświęcony orężowi z LoLa. Wszyscy miłośnicy tej gry wiedzą, że ilość broni dla każdej postaci w League of Legends jest przeogromna. Wiąże się to przede wszystkim z mnogością skórek dla każdej z nich. Dodatkowo są one bardzo różnorodne jeśli chodzi o stopień skomplikowania, design, materiały. Są więc idealnym tematem na modele 3d do portfolio, pod wydruki 3d, jak i modele game artowe. Na pewno przy tej serii chciałbym wykorzystać je do stworzenia renderów o filmowej jakości, modeli high-poly pełnych detali, które ładnie prezentowałyby się we wspomnianym wcześniej artbooku. Do tego chciałbym wszystkie te modele wydrukować i samemu zająć się ich obróbką od początku do końca. O tym, jak ma to wszystko przebiegać i jakie mam dokładne plany, przeczytacie w dalszej części tego wpisu.
Zbrojownia League of Legends – jak to ma wyglądać
Na chwilę obecną w League of Legends jest 1481 skinów postaci (dane z początku roku). Daje nam to olbrzymią różnorodność i mnogość w wyborze tego co mógłbym Wam pokazać w tej serii. Jak wspomniałem we wstępie chciałbym, aby każdy model, który wykonam był przedstawiony w następującej formie:
- ilustracji do fanowskiego, darmowego artbooka – czyli widok na cały model 3d plus dodatkowe rendery z detalem,
- wydruku 3d – każdy model chciałbym wydrukować fizycznie na swojej Prusie MK3S+. Tutaj też wtedy pojawiło by się sporo zdjęć z gotowego rekwizytu,
- filmów na YouTube przedstawiających proces tworzenia i teksturowania modelu high poly oraz przygotowania modelu pod druk 3d.
Wcześniej myślałem również o tworzeniu modeli game artowych, low poly. Jednak na chwilę obecną myślę, że nie miałoby to zbyt dużego przełożenia na moje portfolio, odbiegało od tego co robię na co dzień i zabierało niepotrzebnie zbyt dużą ilość czasu, którą mogę poświęcić na inne rzeczy.
League of Legends – jakie postacie i ich bronie pojawią się w tej serii?
Wcześniej wspomniałem, że w League of Legends jest ponad 1400 różnych skórek postaci. Ogromna ilość. Samych czempionów też jest sporo, bo aż 163. Na pewno chciałbym zrobić bronie i rekwizyty tych najbardziej popularnych oraz tych, które pojawiają się na naszych sesjach zdjęciowych. Będą więc to na pewno: Jinx, Miss Fortune, Ahri, Akali. Już same te postacie i ich skiny zapełniłyby mi dość mocno wolny czas. Chciałbym oczywiście wykonać przynajmniej po jednej broni dla każdego czempiona. W dłuższej perspektywie czasu jak najbardziej do wykonania, tak więc mam nadzieję, że będziecie przez cały czas ze mną, wspierać mnie we wszystkich projektach i doradzać co mogę usprawnić, co można zmienić.
Od czego zaczynamy?
Na start idzie standardowa Akali z jej zestawem broni – Kama, Kunai i bombki dymne. Nie są to skomplikowane modele, ale powinny ładnie się prezentować. Tak więc na początek będą w sam raz. Po nich chciałbym wrócić do modelu rybeńki Jinx z Arcane, który już wcześniej wykorzystaliśmy do druku 3d, i udoskonalić go. Tak więc szykujcie się na sporą ilość nowych materiałów 😉