LevelUp – moje postępy w grafice 3d
Gdy zaczynamy przygodę z jakąś nową dziedziną, to startujemy z punktu zero. Jesteśmy jak naczynie, które z biegiem czasu napełnia się. Ja swoją przygodę z grafiką 3d zacząłem już dość dawno temu. Było to w 2007 roku. Od tego czasu wypełniłem to swoje „naczynie” sporą ilością umiejętności, tak że poziom moich prac mógł rosnąć z roku na rok, a ja mogłem rozwijać się jako artysta i spełniać zawodowo, gdy moje hobby stało się moim źródłem utrzymania. W tym odcinku LevelUp chciałbym Wam przedstawić w zwięzły sposób moją drogę od zera do stania się chociażby ilustratorem oficjalnych artbooków z Gwiezdnych Wojen i Batmana.
Moja podróż
Jak wspomniałem swoją przygodę z grafiką 3d zacząłem w 2007 roku na moich studiach. Na warszawskiej uczelni WIT, na profilu informatycznym wybrałem grafikę komputerową jako moją specjalizację. Zafascynowany światem stworzonym przez Petera Jacksona w trylogii Władcy Pierścieni również chciałem posiąść tę wiedzę tajemną i powoływać do życia wspaniałe światy, przedmioty i postacie.
Zacząłem się uczyć 3ds Maxa i AutoCada. Z tego drugiego zrezygnowałem, ale obecnie chciałbym przysiąść np. do nauki Fusion360 albo Plasticity w kontekście modelowanie koncepcyjnego.
Od 2009 roku swoje umiejętności rozwijałem głównie już na własną rękę tworząc różnorakie projekty zahaczające o bardzo różną tematykę. Przy czym moimi głównym narzędziem cały czas pozostawał i nadal jest 3ds Max. Ale o programach, których używam będzie w innym wpisie.
Projekty płatne były przeplatane tymi hobbystycznymi. Jak widzicie po załączonym niżej video w 2014 i 2019 roku miałem niestety przerwy od tworzenia. Były one związane z dość poważnymi problemami zdrowotnymi, które całe szczęście mam już za sobą. Natomiast w 2020 roku rozpocząłem wspaniałą współpracę z wydawnictwem InsightEditions, które umożliwiło mi pracę z takimi wielkimi firmami jak LucasFilm, WarnerBros, DCComics nad uwielbianymi przeze mnie tematami związanymi z Gwiezdnymi Wojnami oraz Batmanem.
LevelUp – video przedstawiające moje postępy na przestrzeni lat
Poniżej krótkie video, w którym zawarłem kwintesencję tego artykułu. Wybrane prace z poszczególnych lat. W taki sposób chyba najlepiej będziecie mogli zobaczyć jak rozwijały się moje umiejętności 3d.
Moje prace
Jeśli chcecie zobaczyć więcej moich prac to zapraszam do obejrzenia mojego portfolio tutaj na stronie albo na moich social mediach: