Blog

Powrót do bloga i własnych projektów

Łukasz Liszko - fotografia / cosplay / 3d / fotomanipulacje / digital art

Wstęp

Poprzedni mój wpis miał miejsce 2 lata temu. Długi czas temu. Czas, który miałem całkowicie wypełniony płatnymi, komercyjnymi zleceniami. Wiązało się to z brakiem wolnej chwili na własne projekty. Oczywiście nie był to czas stracony, bo zlecenia te były dla mnie po części spełnieniem artystycznym marzeń, gdzie mogłem pracować nad tematyką, którą interesowałem się od dziecka. Jestem z nich dumny i zadowolony, że moje portfolio już wzbogaciło się (i wzbogaci się jeszcze bardziej) o nowe, świetne prace, które mam nadzieję, otworzą mi drogę do kolejnych interesujących projektów. A tymczasem korzystając z większej ilości wolnego czasu chciałem wrócić do blogowania, vlogowania połączonego z tutorialami i oczywiście tworzenia nowych, autorskich fotograficznych i graficznych projektów. I właśnie o tych wszystkich planach chcę Wam opowiedzieć w tym wpisie.

Stałe serie

Żeby utrzymać regularność w swojej twórczości postanowiłem stworzyć kilka serii tematycznych. Będą one dotyczyć projektów graficznych i fotograficznych powiązanych z rzeczami, które mnie najbardziej interesują i które sprawiają mi największą frajdę przy tworzeniu. Będą to następujące serie:

  • League of Legends Weaponry – czyli zbrojownia League of Legends, gdzie będę tworzyć bronie i rekwizyty postaci z tej gry. Będą to zarówno modele high poly, których rendery mają mocno powiększyć moje portfolio, jak i również modele przystosowane pod druk 3d. Jak wiadomo LoL jest niesamowicie popularny wśród cosplayerów, tak więc chcę tutaj upiec dwie pieczenie na jednym ogniu i od razu wzbogacić swoją ofertę o druk modeli i sprzedaż cyfrowych plików pod własnoręczne wykonanie. Dodatkowo na stronie chciałbym dodać kategorię, gdzie będę prezentować fotki gotowych (pomalowanych) wydruków.
  • Digital Worlds – tutaj z kolei chciałbym tematykę 3d połączyć z fotografią. Ma ona nawiązywać do moich sesji, które znajduje się w zakładce CGI Photoshoots , a które polegają na dodaniu cyfrowych teł do zdjęć. Tematyka będzie szeroka – zaczynając od inspiracji z gier, poprzez filmy, seriale, książki i kończąc na autorskich konceptach. Tutaj też pewnie zacznę od tego na co jest największy popyt w sesjach fotograficznych (pewnie pojawi się ankieta odnośnie tego tematu na moich social mediach). Seria ta wydaje mi się dobrym pomysłem ponieważ każdą lokację mogę wykorzystać na wiele różnych sposobów jak: cyfrowe rendery pod moje sesje, rendery na żądanie dla innych fotografów z zachowanie kadrowania i oświetlenia, które sobie wymyślą, rendery na stockowe serwisy, czy drukowane tła fotograficzne na sprzedaż. Dużo różnych możliwości – zobaczymy co z tego wypali.
  • Blades that forged history – następna z serii wiąże się mocno z moimi zainteresowaniami dotyczącymi historii – starożytności, średniowiecza i tematyką historycznego uzbrojenia. Tutaj chciałbym przedstawić Wam zarówno (w postaci modeli 3d) miecze z terenów Europy, jak i te bardziej egzotyczne z innych kontynentów. Seria miałaby mi posłużyć do budowy portfolio jako Game Art Weapon Artist, a co za tym idzie rendery robiłbym w Unreal Engine 5.
  • Pimp my board game – ostatni mój pomysł to modele 3d do druku do gier planszowych. Akurat bardzo lubię grać w planszówki, mam trochę tytułów w swojej kolekcji i chętnie bym je upiększył poprzez druk własnych modeli 3d.

Przy każdej serii chciałbym wyznaczyć sobie takie miesięczne minimum. Powiedzmy, że na start będą to: 3 modele dla „LoL’s Weaponry”, 2 lokacje w „Digital Worlds”, 2 miecze w serii „Blades that forged history” i 2 modele dla „Pimp my board game”

Co poza powyższymi seriami?

Oczywiście to co podałem powyżej to nie będą wszystkie moje projekty. Tamte serie po prostu mają być regularnie dodawane. Poza nimi pojawiać się będą też sesje fotograficzne. W głównej mierze będą to sesje cosplay, ale chciałbym też zrealizować sporo sesji glamour/sensualnych.

3d też będzie pojawiać się w formie innych projektów. Na pewno mocno chcę poduczyć się Unreal Engine 5. Dlatego duża część modeli będzie zrobionych pod ten silnik. Mam też w planach coś dodatkowego pod druk 3d, ale tutaj bardziej w formie zarobkowej. No i chciałbym podziałać coś w kwestii stworzenia swoich kolekcji NFT. Aha, i może jak czas na to pozwoli to zacznę z ciekawości naukę Blendera. Co prawda nie zamierzam rezygnować z korzystania z 3ds Maxa, ale nie zaszkodzi sprawdzić darmową alternatywę.

Zakończenie

Ogólnie jak widać planów jest dużo. Czy uda się wszystkie zrealizować? Mam nadzieję, że tak. W najbliższym tygodniu na moich social mediach pojawią się pierwsze materiały z serii, a z czasem może będę robił streamy z prac nad poszczególnymi projektami.